Lauritzons traditionella vårbrunch samlade åter igen inredningsbranschens yrkesverksamma till vårt showroom – stämningen var varm, inspirerande och full av förväntan inför sommaren. Det var en glädje att se både bekanta ansikten och nya gäster. Dagen toppades med en gemensam stund kring en läcker ekologisk brunch från Lettuce Date. Vädret var lite kyligt i år, så vi höll oss inomhus – men vårkänslan och ljuset var ändå på topp.

Nyheter och upplevelser i showroomet

Gästerna fick dyka in i vår kommande höstkollektion, där naturliga material, vackra färger och kraftfulla strukturer stod i fokus. Linnegardinerna Nova, Orion och Vesper imponerade med sin rustika textur och jordnära toner. Den eleganta satinväven Swan gav rummet ett subtilt skimmer och en känsla av sofistikerad ro.

För fans av sammetsliknande ytor fanns det höjdpunkter som Catz, Confetti och den grafiska Zoom. Texturerade tyger inkluderade det supermjuka, fårskinnsliknande Loft och det lyxiga rutmönstrade Haven, samt återvunna Zenza. Andra favoriter inkluderade Band med sin Art Deco-känsla, sanddynsinspirerade Dunes och det underbart mjuka mockaliknande tyget Peach.

Den nya kollektionen hämtar sin inspiration från naturen, djupa färgtoner och materialens mjuka taktilitet.

Vi presenterade även vårt nya varumärke: Aquacare – en innovativ kollektion där fläckar enkelt tas bort med endast vatten. En stilren kombination av estetik och funktionalitet. Aquacare lanseras officiellt i höst – så håll utkik!

Den nya kollektionen hämtar sin inspiration från naturen, djupa färgtoner och materialens mjuka taktilitet. Showroomet kändes som en blandning av mysigt tyggalleri och vardagsrum – fullt av samtal, idéer och gemensam beundran för vacker design.

Möten och internationell atmosfär

Under evenemanget fanns även experter på plats från flera av våra varumärken – däribland Élitis, Casamance, Sanderson ja De Ploeg – som gärna delade med sig av kunskap och inspiration.

Vi visade dessutom upp våra nya gardinlösningar, skapade av Lauritzons egen sömnadstjänst – en tjänst som lanseras officiellt i höst. Möblerna i showroomet var klädda i våra nyheter i samarbete med Adea, och varje detalj utstrålade kvalitet och genomtänkt design.

Gemensam passion för textil

Under brunchen presenterade vi även kundportalen Mitt Lauritzon, som ger snabb tillgång till prislistor, beställningar och kollektionsprover – ett smidigt verktyg som gör vardagen enklare för professionella användare.

Dagen fylldes av samtal, skratt och delad inspiration. Lauritzons vårbrunch var precis så som vi önskar den – avslappnad, kreativ och fylld av gemenskap.

Tack till er alla – ett underbart sätt att börja sommaren.